fredag 15 april 2011

Sjukstuga..

Oj vad dagarna försvinner!

Här hemma har det varit fullt upp. I fredags förra veckan gjorde vårt allra första besök på Barnakuten. Lilla Alice hade då haft feber från förmiddagen tills vi åkte in vid 18:30. Efter de undersökt henne o tagit prover konstaterades att hon "bara" var förkyld.

Så det blev att åka hem efter bara 1,5 tim o bädda ner oss. Febern försvann sedan snabbt efter hon fått lite Alvedon. Sen lördags bäddade vi ner lilla sessan i vagnen o åkte på folkrace, friska luften o fina vädret gjorde underverk på henne :o), va nästan sig själv som vanligt sen på eftermiddagen.

På eftermiddagen firades Hunny att han skulle fylla 30, på kvällen grillade vi med syster Annica o hennes Johan :o).

Söndags var vi på banträff med Saab turbo klubben på ring Knutstorp. Ännu en dag med fint väder o frisk luft. Alice sov i princip hela dagen, jobbigt att vara förkyld :o(, lilla gumman <3.

Måndagen sprang förbi känns det som, tisdags var Alice gnällig hela dagen, jag började känna mig hängig o så hade jag i hemlighet bjudit hem ett gäng kompisar för att fira Hunny, så bakade marängtårta o kladdkaka samtidigt som Alice låg i vagnen som jag puttade fram o tillbaka med ena foten. Tur man kan göra flera saker samtidigt ;o).

Så när Hunny kom hem tog han henne o gick en runda medans jag fixade det sista, tryckte i mig ett par panodil, duschade o vilade i 15min :o/.

Kände dock mig sämre under kvällen, fick feber o värk i hela kroppen. Så Hunny stannade hemma i onsdags o tog hand om Alice då jag låg däckad i sängen med feber :o(.

Som tur väl var försvann allt, förutom förkylningen i onsdags, så igår var vi på första föräldrarträffen :o), 4st är vi. Vilket jag tycker känns helt perfekt :o)! Ska får lära oss babymassage o massa annat. Fast för min o Alice del blev det ingen massage denna gången, lilla gumman var ledsen i princip hela tiden :o(, nog magen, för när jag väl kom hem, klädde av henne, då hon blir så varm när hon gråter så mkt, så blev hon nöjd efter kunnat släppa ett gäng rejäla fisar :o/.. Somnade gott vid 21 tiden, sov till 2 o varit lite oroligt sedan dess igen.

Idag är det åter igen fredag. Just nu ligger lilla <3'at på mig o sover. Gråtit en del men lugnade sig efter jag masserat o klappat hennes mage samt tryckt knäna upp mot magen, då kom ett par fisar o så däckade hon.

Så får se om det blir "kyrkis" idag. Bättre att hon får sova än att åka iväg. Ska ner t Älmhult sen i eftermiddag o ikväll ska vi fira mamma/mormor som fyller år med att gå ut o äta allihopa. Så är nog bäst att Alice får sova precis hur mkt hon vill idag :o).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar