onsdag 19 oktober 2011

The D - day!..

Usch!
Ja min sista dag som föräldrar ledig på 100% är till sin enda :o(..

Dagen började med att snäckan ville sova mer efter frukosten, kände mig inte alls pigg så gjorde henne sällskap i våran säng. Somna båda två o sov 1,5 tim till :o)..

Sen röjde vi undan lite här hemma o dammsugade.. Vill ju inte "lämna över" allt för skitigt/stökigt till Hunny nu..

Packade alla saker i skötväskan o badväskan, var ju sista dagen för babysimmet :o(.. Samma sekund som jag letade efter en tia i bilen till klädskåpet i simhallen slog det mig! BADVÄSKAN STÅR KVAR PÅ KÖKSBORDET HEMMA!!!..

Blev så ledsen! Skulle inte snäckan få vara med på sista Babysimet, avslutningen bara för att mamma är så jävla klantigt :'o(? Gjorde ont i kropp o själ, tänkte att vi kunde kanske ordna så Alice i alla fall fick bada med Gittan (simläraren), spelar ju ingen större roll om jag inte badar, bara Alice som älskar att bada får det!..

Men den underbara personalen i simhallen fixade badkläder till mig, handdukar till oss o badblöja t snäckan! :oD..

Så allting löste sig ändå! Vi fick våran avslutning ihop! O Alice älskade det verkligen! ATT vi kommer fortsätta att bada med henne! :o).. Blir nog också att vi börjar på en fortsättningskurs till våren sen :o)..

Kvällen har jag o Alice varit hos mina föräldrar o myst, ätit gott o sånt :o).. Även syster/moster A var med :o).. Hunny är/har varit i Karlshamn o dömt..

Nu dags o sova, imorn börjar man jobba igen.. VÄLDIGT blandade känslor! Vill gärna träffa "annat folk" o prata jobb o sånt, vara lite Ela o inte bara mamma.. Men känner ändå stor sorg/saknad över att inte vara hemma med underbara snäckan :'o(, gör redan nu ont i hjärtat! Hur ska det gå imorn då?!.. Usch!

4v utbildning, på 100%! Hoppas dagarna rusar förbi! Sen ska jag jobba 50%, vill ju inte missa snäckans uppväxt.. Det är ju nu det börja hända saker, varje är det nått nytt ju :o)..

Men sen samtidigt så vet man ju att Hunny måste ju också få vara hemma med henne, att de behöver skapa ett eget "band" utan min "övervakning" .. Att hon lär sig att hon kan vara trygg även hos pappa.. O att han lär sig hennes rutiner o humör ;o)..

Så det är bara att "bita i det sura" o stiga upp imorn. För imorn ska jag till jobbet.. Hunny o snäckan kommer få en kanon dag ihop!..

Älskade unge! <3

Natti natt!..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar