onsdag 23 mars 2011

Min förlossningsberättelse..

Min förlossningsberättelse i korthet o bilder..
Den 3 feb blev jag inlagd då värkarna redan satt igång, skickades hem den 4 feb efter fått 2st bricanyl sprutor, sömntabletter o efter sömn.

Inskrivning på rummet 14 feb kl: 07:00, lite smått trött då man inte junnat sova så mkt ;o)

På oprtation 13:00, lite försenat då ett akutsnitt kom i mellan, här har jag fått syrgas inkopplat plus dropp o massa andra sladdar o slangar.

Lite nervös men mest spänd o förväntansfull :o)

Bedövningen kändes inte ett dugg när de lade/satte den :o)

Bespar er från de värsta operationsbilderna o visar er denna när de precis har fått ut lilla snäckan. Det första de sa till oss var "Ååhh, ni har fått en liten lintott!" Vårt svar var bara "MEN VAD ÄR DET FÖR KÖN??!!!"

Här har jag fått våran lilla snäcka i famnen efter att det har torkat av henne o klätt på henne :o)
Lyckan man känner finns inga ord i världen att beskriva med :o).

Här har vi kommit in på ett förlossningsrum nere på BB, denna fina bricka med goda smörgåsar var enormt uppskattad! Med tanke på att det var mer än 12 timmar sedan man åt ;oP..

Stolt pappa <3 med sin dotter ;o)..

Här har vi fått komma in på vårt rum på BB :o)..

Här bor vi nu på patienthotellet, fick sova där sista natten. Var underbart skönt att komma ifrån sjukhuset o få rå om oss själva men ändå ha personal nära till hands. Stort rum o varsin säng o egen stor toa med dusch :o)

Här har vi en stolt gammelfarfar :o)


* Välkommen *
Alice - Agnes - Lina
Nyberg

2 kommentarer:

  1. Två bricanyl... jag fick bara en och sov som en jävla kratta den natten trots två sömntabletter. :(

    Sv: Japp.. visst är det G-kås! :)

    SvaraRadera
  2. vilka härliga bilder :)
    Så mycket kärlek :)
    Kram Sofia

    SvaraRadera