tisdag 19 januari 2010

Kooikerhondje..

Idag har jag varit med Hunnys syster inne i Växjö, blev lite fler BodaNova glas, ett vacker fat som jag ska ha frukt o grönsaker på i köket, två retro porslinsskålar som jag föll för direkt..

På torsdag ska jag till Växjö igen, fast med mammsen o pappsen, då ska vi besöka lamplagret. SKA köpa en taklampa till vardagsrummet..

Har nu i eftermiddag/kväll kväll målat nästan allt som ska vara vitt i köket en gång.. Det ska målas minst en gång till, bli min syssla imorgon att färdigställa allt vitt.. Kanske, KANSKE till o med hinner med att tapetsera fondväggen :oD.. Blir i alla fall ingen sovmorgon för mig imorn:o)..

Har nu ikväll suttit o läst enorma mängde av info om hundrasen Kooikerhondje, mammsen tippsade mig om den o sa att den kanske skulle passa oss.. Fick låna hennes senaste bok "allt du behöver veta om hundar" för att läsa på om rasen.. Suttit o kollat massor med sidor på nätet nu ikväll och rasen verkar kanon.. Hunny tyckte oxå den verkar intressant.. Han är dock fortfarande inne på Bernersenner eller liknande.. Men känner att jag vill inte ha en så stor hund, den har många problem med höfter o sånt, är inte speciellt billig i inköp, plus att det känns som rasen har blivit lite "sönder avlad".. Men det blir mer pluggande o frågande innan vi bestämmer oss för något..

Bild: lånad av www.lovemix.se
Lilla Diva, så underbart söt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar