fredag 26 februari 2010

Sjukvården..

Är verkligen olika beroende på vart man befinner sig..

Idag har jag valt så jag har Hälsoringen i Älmhult, enormt nöjd med deras service o så.. Lund är de helt underbara, finns ingen som kan mätas mot dem..

Växjö, ja vad ska man säga.. Ringde igår till Telebogs vårdcentral, för att de ligger närmst jobbet.. De ringde upp o jag förklarade hur det var o att jag bara ville ha något smärtlindrande, det har fungerat innan.. Troligtvis så bildar jag grus i njurana ibalnd o det är de som känns..

Kärringen, förlåt men det var hon!.. Frågar då vilken vårdcentral jag tillhör, svarar Hälsoringen Älmhult, men att jag har fått jobb i Växjö nu o Teleborgs vårdcentral ligger närmst..

Då pustar hon o låter precis som jag var "pain in the as", o sa att då får jag vända mig till min vårdcentral om jag har så ont.. Men jag bor ju ca 2 norr om Älmhult, ska jag köra från Växjö, ner till Älmhult bara för det.. Vet ju vad det är som spökar..

Då svara hon: "det handlar om att priotera, har du ont så får du helt enkelt gå ifrån jobbet o köra till Älmhult.. Men jag har ändå inga tider till dig idag, så du kan ju försöka hos någon annan vårdcentral i stan, men de tar nog inte emot dig heller"..

Blev måttligt förbannad på kärringen!.. Idiot attityd!.. Visst förstår att man inte bara kan åka dit i det ger en smärtstillande, men kan ju i alla fall säga: det låter ju inte bra att du har så ont, se om vi kan boka in en tid till dig så får en läkare titta på dig först.. Eller nått sånt..

Nehepp, nu ska jag åka in t stan o fixa frukost åt ett företag där.. C Ya!!.

Ok, Take Care, Bye Bye Then!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar