måndag 10 maj 2010

3 dagars vecka :oD..

Jahapp, då var det måndag..

Var lite segt imorse o komma upp, men jag piggnade till rättså snart när jag kom på, det är ju bara 3 arbetsdagar denna veckan för min del :oD.. Så nu har snart denna dagen gått, så det ska nog inte vara så kämpigt att ta sig igenom dessa dagar ;o)..

Helgen som var har varit bra, vi var hemma hos mina föräldrar i fredags o åt gott och badade Vera.. Sen kom Polisen med en hund som de hade hittat.. Förstår inte hur folk bara kan släppa ut ett levande djur på det viset!.. Blir så ledsen o arg på sådana människor!.. Hoppas de straffas hårt!.. Hunde är väldigt fin, dock enormt stressad.. Men det är ju inte så konstigt med tanke på situationen den befinner sig i..

I lördags så shoppades det en del, hittade massor som fick följa med hem :o).. Kul att ha lite nya kläder inför den kommande helgen :o), Hunny ska ha domar fest här hemma :o).. Då kommer Madde :o), då ska vi ha trevligt :oD.. Har ju en hel del dricka ikvar sedan Valborg, så hon får allt hjälpa mig med det ;o)..

I lördagskväll höll jag mig hemma, var så seg o magen konstig.. Sen på natten, eller rättare sagt tidigt på morgonen så körde jag o hämtade Hunny i Älmhult.. Fick en nattgäst med oss hem, Peter, men det gör ju inget.. Vi har ju gästrum som står.. Kul att någon använder dem :o)..

Hemfärden var hemsk!.. De två fyllorna däckade i bilen, o min mage krampande enormt mkt!.. Kunde kanppt andas!.. Hunny var tvungen att hjälpa mig av med mina stövlar då jag inte kunde börja mig för det gjorde så fruktansvärt ont då!.. Kastade i mig en näve piller o kunde somna först efter 1 timme :o(..

Igår var vi o matade Vera en runda o sen ner till Älmhult o lämna av Peter o handla lite.. Sen åkte vi hem o jag började baka lite.. Blev dinkel bröd (med linfrön i), mockarutor/kärleksmumms o smördegs kakor med choklad/citron.. Ska fortsätta att baka sen i veckan, ska göra cheescake (glass) till på lördag har jag tänkt, är lite sugen på att även göra kladdkaka muffins ;o).. Få se vad det blir..



Lite gamla bilder när jag har gjort cheescake tidigare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar