måndag 24 maj 2010

Underbar helg!..

Denna helgen har gått med blix o dunders hastighet..

Har haft en super helg!.. I fredags så slutade jag tidigt från jobbet, stack till Älmhult o lämnade nya prover gällande magen..

Efter de så gjorde jag lite ärenden i byn, var inom hon den nya Veterinärklinken o frågade lite gällande Vera.. Var inom Apoteket o köpte nässpray till Vera, åt med Hunny, Julanta, Kans o Torne på Kinan.. Mätt o go så stack jag, Hunny o Jullan t Maxi o handlade lite..

Sen hem o dona då Kristine, Anders o deras söta Maja skulle komma på besök, vi grillade lite o hade enormt trevligt.. Tiden bara sprang iväg under kvällen så klockan hann bli efter ett innan de åkte hem.. Som sagt hur trevligt som hellst, måste göras fler gånger :o)..

I lördags hade vi inget planerat, Hunny tog tag med att fixa inför läggningen av klinkers i hallen.. Så han sågade, donade o svor i hallen ;oP.. Men nu ligger golvgipsen på plats och vi har prime´at det fler gånger nu :o).. På onsdag kommar Manne från NYBE ut o ska hjälpa oss hur vi går till väga enklast med klinkersern nu :o)..

Jag fixade lite i ett kryddland som jag hittade på baksidan av huset, slet upp massa ogräs o rötter.. Planterade 2 jordgubbsplator som jag fått av Jullan, sådde även lite dill :o).. Så det ska bli spännande o se om det tar sig :o).. Planterade även 2st pelagoner som jag köpte på Maxi i varsin kruka att ha på framsidan av huset :o)..

På kvällen kom Malin, Agnes och deras Pluto bort o gjorde oss sällskap vid kvällsmaten, vi grillade revben o åt potatisgratäng :oP.. Sen efter maten tog jag o Malin en lång prommenad med Agnes i vagnen i Plutor fick följa med han oxå :o).. Så det blev perfekt att krypa till sängs efter den rundan :o).. Även denna kväll hur trevlig som hellst, så skönt att få prata av sig om allt o inget :o)..

Söndags så fick vi för oss att fixa altanen, jag visade mina förslag på möbler som jag hade knåpat ihop på jobbet innan.. Hunny gillade mitt förslag med rotting stolarna och bjurstabord från IKEA :o).. Vi hade turen att hitta 6st stolar på blocket som vi var o hämtade i Hestra, sen åkte vi direkt ner till IKEA o köpte 2st stolar extra o bordet.. Så det var inte dumt att jag fick presentkort på IKEA när jag fyllde 25 :o).. Blev jätte bra!.. Nu ska bara en soffa byggas i ena hörnan på altanen så är alla möbler på plats.. Ska spola av altanen riktigt nu helgen som kommer med, SEN är altanen klar inför sommar 2o1o!.. :o)..

Igår ikväll invigde vi altanmöblerna tillsammans med Lasse o Nina + deras Lill*.. De var super snälla o kom ut med våran husvagn som varit på vinterförvaring, så vi grillade lite, åt nypotatis med gräddfil ;oP.. Efterrätt blev glass med varma bär, Mumma!..

Summa Kardemumma = Helgen har varit toppen!..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar