måndag 25 oktober 2010

Dags o Planera Ledigheten

Idag va det besök hos BM som gällde..

Gick ganska bra, ska börja äta järntabletter för att se om de hjälper mot min enormt trötthet o den tunga huvudvärken jag har vissa dagar..

BM hade problem att höra hjärtljudet på Knodden då den är väldigt aktiv :o/.. Härjade för fullt!.. Så de ska bli intressant o se hur det ska gå när Knodden där inne börjar ta ännu mer plats :oS..

Vi fick även en ny tid för UL då min moderkaka låg fel på första UL vi gjorde.. Har även lämnat extra blodprover då bakterien som sabbade min höft ligger vilande i kroppen o kan aktiveras när jag får kejsarsnittet.. :o/

Men men, ska få förebyggande antibiotika sen längre fram..

Sen frågade BM oss om vi ville veta vilket kön Knodden är.. Från första dagen vi fick veta att vi väntade barn har vi sagt att vi inte vill veta.. Nu är man ju så FRUKTANSVÄRT nyfiken så en viss del av en vill veta, medans den andra delen vill ha det som en överraskning när Knodden kommer till världen :o/.. Men men, vi får hålla oss till tåls!!

Vilket som så kom vi fram till att det är dags o planera km ledigheten eftersom den ska begäras senast 2 månader innan.. Som det ser ut just nu jobbar jag januari ut..

Sen går jag hem på ledighet ett tag framöver ;o)..

Passade på i helgen att börja ta upp lite av sakerna från källaren så vi ville kolla så inte katterna har hunnit skita ner allt, vet nämligen att Dizela har hittat barnvagnen, fanns en del katthår i den nämligen ;o).. Hängde dit smycket/mobilen Ida.p design har gjort till oss :o).. Blev jätte fint :o)..

3 kommentarer:

  1. var rädd om magen nu när du börjar med järntabletter! :) min matsmältning är hur seg som helst =/

    själv betalade man 750 spänn för att få veta könet ;b

    SvaraRadera
  2. Vad spännande. Frågade BM verkligen om ni vill veta könet?? Tycker annars att dem är hemlighetsfulla när det gäller att säga vilket kön. Dem brukar skylla på att dem inte ser helt säkert.
    Hoppas att du blir piggare av järntabletterna.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det verkar som järntabletterna funkar i alla fall, blivit väldigt morgonpigg ;o)..

    Japp BM frågade oss det rakt ut.. För hon sa att om vi inte ville veta skulle vi berätta det innan UL så hon som gör UL´et inte "råkar" visa så man kan se vilket kön bebisen har :o)..

    SvaraRadera