torsdag 21 oktober 2010

Se det snöar..


Igår kväll föll snön för första gången hösten/vintern 2010/2011.. Onsdagen den 20 oktober..

Tycker snö är så mysigt.. Men blir det som förra vintern 2009/2010, blir det inte så roligt :o/..

Lite väl mkt snö.. Fanns ju tillslut ingenstans o göra av all snö, tur vi har pappsen som kom hem till oss med traktorn o forslade bort den snö vi inte kunde ta hand om..

Måste bara komma ihåg att köpa ny snöskyffel, våran gick sönder förra vintern o sen var de slutsålda överallt.. Så vi fick nöja oss med en liten spade resten av vintern..


Men men, de sa på radion imorse att det skulle bli 5+ grader så den decimeter snö som ligger just nu kommer nog försvinna..


Igår var jag hemma hela dagen, vaknade vid 03.20 igår morse, kändes som om en tegelsten pressades mot huvudet o vänster ögat.

Lyckades somna om men vid 05.50, när klocka ringde, fanns "tegelstenen" ikvar.. Skickade ett SMS till en arbetskamrat o drog täcket över huvudet..


Kunde dock inte somna om, så när Hunny kört till jobbet gick jag upp, slängde i mig en panodil o lite frukost..

Knodden där inne håll igång så tänkte det var lika bra att stiga upp o äta..

Gick o lade mig igen efter frukosten, somnade o sov till lunch..


När jag vaknade kände jag en massa "puffande" o bökande i magen :o).. Steg upp o värmde till några plättor från frysen..

Letade fram lite glass o sylt att ha till, tog med mig maten in i vardagsrummet o bäddade ner mig i soffan framför tv´n..


Finns ju bara skit på tv´n så efter att ha ätit så somnade jag istället med Vera på mig.. Hon var så nöjd över att jag var hemma ;o)..


Sov lite från o till fram till 14.30.. Huvudvärken var borta o jag kände mig utvilad :o)..

Bestämmde mig för att det var dags o planera middag tills Hunny var hemma..


Hittade inget mer inspererande hemma mer än lite kyckling filé.. Så det fick bli kyckling filé i en slags "thai-gryta" som jag gjorde, kokte lite buglur o äggnudlar..
Hunny inte är så förtjust i buglur så därför blev det både och..


Sen efter maten gjorde vi inte mkt, jag tog tag i all inviga våran bakmaskin/brödmaskin.. Hällde i alla ingredienser o ställde timern..


Så imorse när jag steg upp vid 05.45 så luktade det nybakat bröd i hela huset :o).. Gott blev det med :oP.. Så det kommer jag helt klart göra fler gånger :o)..


Blir nog att jag gör ett nytt bröd till helgen :o).. Nu vet jag ju hur maskinen fungerar o hur just det receptet blir :o)..

Funderar på om man skulle åka hem till mammsen o pappsen ikväll o se om de vill provsmaka brödet :o)..

Se om det får godkänt ;oP!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar