torsdag 28 oktober 2010

Flitens lampa lyser..

Japp, idag känns som en riktigt bra dag.. Jobbet går i rask takt idag, pigg o på bra humör..

Sovit som en klubbad säl, vaknade endast en gång inatt vid 02.34, snabbt toa besök o sen krypa ner under täcket igen..

Fick slåss lite om täcket inatt men jag vann!

Våran "kära" kattskrälle bestämde sig igår morse innan jag körde till jobbet att demonstrera att Hunny inte rensat lådan riktigt enligt hennes smak i satte sig i kissade på vårt täcke i sängen.. Så det var bara att kasta ut henne, springa ner med täcket o kasta in det i tvättmaskinen..

Så inatt fick vi nöja oss med ett varsitt vanligt täcke än det vanliga dubbeltäcket vi har, då det är av dun och tog några timmar att torka i torktumlaren.. Men min kära sambo vill gärna ligga under mitt täcke, sen efter han har somnat så vänder han sig om samtidigt som han tar med täcket.. Så efter toa besöket fick jag dra tillbaka mitt täcke o sen lägga över hans täcke över honom.. Förstår inte hur folk klarar ha ett varsitt vanligt 150cm-täcke, hade vi inte kunnat ha ;o)..

Vilka I-landsproblem man har va ;o)..

Nehapp, nu dags för lite jobbande, ska klura ut o bestämma mig för vilken mat jag ska göra i helgen med ;o).. Tänkte först göra crépes med räk- o champinjon stuvning, men en viss Tony tycker inte om skaldjur ;o).. Så det blir till att fundera om lite.. Eller?.. Hmm, får klura lite på det :o).. Kanske ska göra lite olika alternativ o välja mellan till innehåll?.. Hmm..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar