fredag 22 oktober 2010

Första historian om Knodden..

Fredagen den 18 Juni skulle Hunny's domar kollega, Putte o Madde, komma på besök..

Hade känt under veckan att jag hade mensvärk men fick aldrig någon.. Tänkte att för säkerhetsskull testa i och med tanken va att vi skulle ta en cider eller två under kvällen när Putte o Madde kommit..

Bad Hunny köpa test åt mig på vägen hem från jobbet, då han slutar tidigt på fredagar o jag jobbade till 16.30.. Första testet visade +, förstod inte riktigt så jag gjorde ett till..

Även de visade +.. Visade Hunny dem o så stod vi bara o stirrade på dem.. Fattade inte riktigt vad det innebar.. Efter en stud stod vi bara o log..

Det var Inge större problem att hålla det hemligt, fastän man inget hellre ville berätta för allt o alla.. Men ändå fattade vi inte riktigt ;o)..

Att jag höll mig nykter skyllde jag på mina problem med magen o alla piller jag åt mot det, stämde ju till en viss den ;o)..

På lördagen fick jag köra in mammsen till Akuten då hon blivit allvarligt hundbiten, när vi ändå sen stod inne på Apoteket hämtade jag 2st grav test till..

Mamma tittade frågande på mig o jag svarade att jag redan gjort 2 o det visat +.. Med bandagerade armar står mamma o studsar på stället.. "ÅHHH vad underbart!! Jag betalar testen!!".. Det var blivande mormor's första kommentar :o)..

Efter den helgen hade jag gjort 5st test, ALLA visade +..

1 kommentar: