onsdag 17 mars 2010

Russin - Städdag - Lagad Mat..

Snart dags för att bege sig hemåt.. Denna dagaen har inte gått speciellt fort, suttit i receptionen hela dan.. Väldigt segt måste jag få lov o säga.. Har fått lära mig lite nytt om hur en del folk beter sig i detta huset med :o(, tror de kan bossa med en hur som hellst.. Men icke sa nicke, den går inte med mig!.. Tror de e viktigare än någon annan på denna planet.. Usch, aja, skit samma!..
Ikväll ska jag inom mammsen o pappsen på vägen hem, hämta Gabbe o sen ska jag börja att röja o doma direkt när jag kommer hem.. Hunny ska fixa maten ikväll.. Gjorde en lista igår på vad vi ska ha o äta de närmast dagarna fam över.. Är så trött på att behöva fundera på vad man ska göra för mat :o(..
Så igår skrev vi en handlingslista o åkte o handlade det som behövdes till alla middagarna.. Passade på att tanka bilen o åkta till mina föräldrar o köpa kattmat.. Mamma säljer ju sånt som tu väl är nere i hundpensionatet, hade inte endast torrfoder bit ikvar till Kajsa o Dizela där hemma.. Så det blev en stor påse torrfoder plus två små med light foder, sen ett antal påsar blötmat även det light, de har blivit så tjocka nu under vintern och sedan de streilesrades..
Ska ta tag i försöka träna upp min höft lite nu framöver, tur man kommer att ha Gabbe där hemma så har man något som verkligen drar ut en på lite prommenader o sen när jag har fått hem min cykel blir det även turer med den.. Får väl damma av min motionscykel med kanske..

Bara röja upp där nere i källaren först o packa upp datorn så man har lite musik när man sitter där o trampar..

Föresten, har blivit lite duktig i alla fall.. När jag känner sötsug om dagarna har jag börjat äta russin o frukt i stället :o).. Riktigt gott, fast choklad är ju med såååå gott!.. aja baja i veckorna i alla fall, till o börja med ;o).. Nehepp, dags att stänga receptionen..

Ha de gott alles sammens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar