fredag 19 mars 2010

Nu påfyllt..


Tänkte bara visa vad de blev handlat igår :)..

Idag har inte varit någon trevlig dag :(, vaknade imorse men lite ont i magen o illa mående som vanligt..

Tog de jätte lugnt på morgonen för att hoppas på de skulle lugna ner sig.. Men så fel man kan ha de :(.. Blev mkt värre, gick postrundan som vanligt på jobbet,. Blev uppringd vid 9.15 ang gastroskopin jag gjorde förra fredagen.. Berättade hur jag mådde för tillfället o fick direkt en tid kl 11..

Så de va bara att gå rundan klart o sen ta mina saker o köra t Älmhult.. Mådde extremt dåligt, jätte jobbigt att andas för de gjorde så ont i magen o ryggen.. Efter undersökning o prover fick de bli en tur till apoteket.. Körde direkt hem t mina föräldrar o tryckte i mig tabletter.. Somnade på soffan o sov ett par timmar, mag ont borta.. Men de känns som jag haft värsta träningspasset, magen hade tydligen krampat under hela tiden.. Inte så konstigt att man e helt slut..

Så nu ska jag knapra ett gäng olika piller ett tag o se om de hjälper.. Så nu e jag o Gabbe hemma, ska strax börja på maten, blir tacos ikväll.. Fast för min del blir de nog me kyckling, magen e inte sugen på stekt mat :(..

4 kommentarer:

  1. Hej,

    jag har inte en aning om vad du lider av eller hur länge det har pågått men från din beskrivning ovan så tycker jag att det låter likt det som jag drabbades av för några år sedan, bukspottkörtelinflammation som beror på gallsten. Jag fick operera bort gallblåsan och sedan dess är jag av med mina besvär...

    Hoppas att de hittar vad som är fel!

    SvaraRadera
  2. Oj, tack för tipset!..

    Har suttit o läst information om bukspottkörtelinflammation, riktigt läskigt, för ALLT stämmer in på hur jag känner och mår just nu :oS..

    Vad skönt att du har blivit av med besvären i alla fall.. Än en gång, tack för tipset!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Jag vill inte på något sätt skrämma dig men om det är så att du tycker att det som jag skrev ovan stämmer in så tycker jag att du, när du får ont nästa gång, ska åka direkt till akuten. Där tar de blodprov och kan då se om lever och bukspottkörtel är påverkade. Det kan vara farligt att gå med detta en längre tid. Jag blev inlagd på lasarettet i några dagar, fastande med dropp, fick inte ens dricka vatten.

    Var rädd om dig!

    SvaraRadera
  4. Det låter absolut inget vidare :o(..

    Idag känner jag mig mycket bättre så jag hoppas på att det är IBS i stället som min läkare tror..

    Men tusen tack för info o tips!
    Hoppas på att du mår bra i fortsättningen oxå!

    Ha en bra dag!

    SvaraRadera