onsdag 31 mars 2010

Diagnos ställd..

Ja då har man fått diagnosen på magen.. Det är IBS, så nu ska man bara fortsätta knapra piller o lära sig vad just jag kan och inte kan äta.. Provar lite försiktigt med en sak i taget för jag vill inte att det ska blir för mycket för magen..

Lyckades med det senast i går morse nämligen.. Vanknade upp utan att må illa eller ha "ballong" mage, tänkte glatt att jag skulle lyxa till det med frukost hemma :o)..

Blev lite filmjölk, ett kokt ägg o en liten macka med endast smör på utav solros-baguetterna jag köpte på Huseby.. Var riktigt gott att äta, kände mig så njöd så.. Söta Dizela jamade att hon med var hungrig så jag tänkte vara snäll att hälla upp lite t henne innan jag stack till jobbet.. När jag böjde mig ner över katternas matskålar kände jag bara hur magen trycktes ihop och jag mådde fruktansvärt illa..

Reste mig upp o tog några djupa andetag med förhoppning på att det skulle lugna sig.. Men icke!.. Var tvungen att synda in på toa o inspektera porslinet några gånger :o(.. Sen efter en kvart va allt som vanligt igen :oS.. Inget illa mående o inget ont, kände mig inte ens lite trött eller svag efter att inte fått behålla frukosten.. Hel mysko..

Men men, inatt va de värre än vanligt, hade så ont att jag vaknade vid halv tre av smärtorna i magen.. Sen fick jag inte somna om en enda gång efter de då magen bestämmde sig för att krampa ungefär varje halvtimme!.. Tur att man bara jobbar idag o är ledig resten av veckan, hade inte pallat jobba hela veckan om det ska hålla på så här!..

Nog klagat från mig, just nu i alla fall.. Sorry..

Idag efter jobbet ska jag bege mig till Ljungby för att möta upp Hunny där så ska jag följa med till Värnamo då han o Putte ska döma deras sista match för denna säsongen.. Splittrade kännslor då det ska skönt att få ha honom hemma om helgerna nu men tråkigt för dom att det tar slut nu när det går så bra för dom två :o).. Vilket fall som så ska jag följa med o så har jag tänkt fotta o filma dom lite.. Så får de se själva hur de sköter sig på planen ;o)..

Så ikväll är vi hemma runt midnatt o sen imron är det ett besök hos frissan o massören som väntar innan vi beger oss ner till Kastrup för att hamna i PARIS!!!.. Hi hi, har lagt fram lite saker som ska få följa med, så svårt att veta vilka kläder man ska ha med sig :oS..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar