torsdag 18 mars 2010

Vansinnig!..

Blir tokig!.. Kvittar hur många gånger jag har försökt att redigera detta och förgående inlägg kan jag inte dela på textstyckerna!!.. Tycker de blir så jobbigt att läsa om de e en massa ihopagrötad text..

aja..

Idag känner jag mig riktigt trött, skyller allt på Gabbi, vi är ju inte vana att ha en hund som ska vara i sängen, hellst hon som SKA ligga mellan oss.. Jag o Hunny har inte något mellanrum mellan oss när vi sover, antiget ligger vi sked eller rygg mot rygg mot varandra.. Så när vi skulle stiga upp imorse så låg hon faktist uppe vid min kudde o sov.. Så det ska nog gå att vänja av henne med det ;o)..

Igår var jag jätte duktig o gick en runda med Gabbi i en timme.. Syster A gjorde oss sällskap.. Vi tränade Gabbi på bilar.. Hon har alltid blivit helt tokig så fort en bil passerar, gjort utfall, skällt, huggt i kopplet, ja, allmänt störig..

Så vi provade lite olika metoder under vår prommenad och kom fram till en som vi lyckades riktigt bra med.. Sista bilen som passerade satt hon helt lugnt o stilla o bara tittade på bilen, hon skällde inte ens på den.. Så jag kände mig riktigt nöjd med så snabba och enorma framsteg med henne.. Man KAN lära gamla hundar att sitta ;o)..
Ikväll blir det lite smikparty hemma hos oss.. En jätte trevlig tjej som kommer, hon är fru till en som Hunny brukar döma ihop med ibland.. Så jag tänkte att det skadar aldrig att ställa upp.. Hon är ner flyttad till Osby från Växjö så hon känner inte så många här nere.. Så ikväll ska jag bjuda på en liten paj har jag tänkt slänga ihop.. Efter eget huvud, så jag hoppas den blir god ;o)..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar