torsdag 24 juni 2010

Ledighet o Panduro..

Just nu är det endast 4 ½ timmar ikvar tills det blir lite ledighet för mig, midsommar så kallat :o).. I dessa 4 ½ timmar ska jag ha 1 timmes lunch o så ska vi fika lite gott då A-L på jobbet fyller år i helgen :o).. Så efter lunch blir de nog inte mkt jobb relaterat gjort kan jag tänka mig..

Sofie den lilla fisen e hemma idag, stackarn fick tillbaka febern som hade tidigare i veckan :o(.. Hoppas hon kryar på sig så de blir lite midsommarfirande :o)..

Idag har jag shoppat lite på Panduro som jag tänkt jag ska pyssla med sen, vill inte avslöja allt för mkt då beröda personer kanske, kanske kikar in här då o då ;o)..

Ikväll efter jobbet ska vi ut t Apelhult o lämna kläder, mat o dryck, samt sovkläder oxå :o).. Så slipper man ha något sånt i kanoten :o).. Funderar på hur jag ska gör med kamera o bilen.. Känns som de får packas ner i plastpåse med en rejält återslutande klämma ;o).. I-Lands problem kan man ju säga ;o).

Får inte glöma att ta hem all sill o lax som jag köpte igår på torget o midsommarblommorna som står i vatten på mitt skrivbord.. Skulle ju inte direkt hem efter jobbet igår så jag lät allt stå kvar i kylen samt stå kvar i vasen me vatten..

Mötet hos mäklaren igår om badrummet gick inget vidare.. Tanten gjorde klart för sig direkt att hon inte tänker betala något!.. Innan vi åkte sa hon max 20 000kr kan hon tänka sig att betala för det är då rakt inte hennes fel.. Åhh vad irriterad man blir!!..

Men på måndag ska vi prata med Manne på NYBE om en sak om golvbrunnen, är det inga konstigheter med det så driver vi bara det vidare med jurister, allting är redan förberett för det.. Det ingår nämligen i våran hemförsäkring så Gunnar på Dina Försäkringar har redan tagit fram blanketter och all annan info till oss.. Se hur pass tjurig tanten e, för vi är inte rädda att driva detta till domstol!..

Nä usch, inga negativa tankar nu!..

Solen lyser o helgen kommer bli kanon bra!..

Det andra tar vi tag i på måndag i stället!..

Hoppas ni ALLA får en underbar midsommar, inte allför mkt regn, men med mkt nubbe o sill, o "nypäro"!..



GLAD MIDSOMMAR PÅ ER!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar