fredag 13 augusti 2010

Energier/Spöken..

Sitter på FB o läser ett inlägg där en tjej skriver att hennes lilla son har börjat med att sitta o kolla in i en helt vit vägg o "prata"..

Då började disskusionen om spöken..

Eller spöken o spöken, jag vill nog mer ha det till att det finns nog en slags energi efter en del levande.. Båda mina systrar har många exempal på sådan då syster J har haft något/någon hos sig i många år.. Flyttar på saker, låter/väsnas o ger enorma rysningar i hela kroppen då det helt plötsligt kan känns som det blev iskallt i rummet..

En kompis till henne trode inte på hennes berättelser till han en gång var hos henne o kollade på film.. Från taket hade hon ljuslyktor hängandes, helt plötsligt börjar den ena snurra i stora cirklar, inte nåt littet vinddrags gung, utan snurrade o sen bara slutade tvärt o hängde helt stilla..
Behöver jag tillägga att kompisen blev rättså nervös ;o)..

Syster A har något i sin nuvarande lägenhet, skrammlar med disken i köket, flyttar på hennes kläder, satt igång tv´n - när inte ens strömsladden satt i vägguttaget, någon som går utanför hennes sovrumsdörr.. Och det är inte bara de själva som hör och ser detta, alla vi i deras omgivning höro känner att något/någon finns där.. Även syster A´s båda hennes katter reargerar..

Så om någon frågar om jag tror på spöken, njae.. Men jag tror bestämmt att lite var stanns så finns det någon slags energi som kan göra dessa saker, varför vet jag inte..

Vet bara att hos min syster J så lugnade allting ner sig då hon accepterade den/det/han/hon och gav det ett namn.. Nå nu när hon hör ngt så hälsar hon bara på "honom" o då lugnar allting ner sig.. Fråga mig inte hur eller varför..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar