torsdag 12 augusti 2010

Hemlagat o Längtan..

Japp, igår avnöjts väldigt onyttig Pizza hemma hos Crille ;oP, så ikväll blir det bannemej riktig hemlagad mat!.. Eller riktig o riktig, ska göra stuvad spenat med stekt falukorv o ägg!.. Hur länge som hellst sedan jag åt det.. Min andra hälft var inte så nöjd över det men så går det när man inte är delaktig i planeringen av veckomatsedeln som gjordes i helgen ;oP..

Brukar försöka göra som så att planera kommande mån-tors under helgen o handla hem det mesta till det, så har vi det hemma o man slipper småhandla, o massa annat onödigt följer med hem ;oP.. Jisses, vilka vuxenpoäng jag fick där ;oD..

Nä, men det är rättså skönt att ha allt färdigplanerat o bara att börja på maten när man kommer hem, slippa o fundera ut på vilken mat vi ska ha o om man behöver handla något till de..

.......

Torsdag idag då, veckan har gått skapligt fort ändå tycker jag ;o).. Snart helg :oD, ska ta tag i allt sånt tråkigt som städning o tvättning efter semestern nu.. Försöka klämma in lite bakning med kanske ;o)..

Men längtar framför allt att få sovmorgon! Är enormt trött! Sen är jag ledig på måndag me ;o), få lite lång helg är inte fel.. Måndag ska jag bara njuta i ta vara på mig själv, har ett läkarbesök med magen inbokat tidigt o sen under dagen får vi se vad jag hittar på :o)..

Ska ju ha Gabbe (Gabbi, mammas hund) hemma nu under helgen o nästa vecka :o).. Så då blir det att man är lite duktig i alla fall o kommer ut o rör på sig o kvällarna :o).. Märkligt att en hund ska behövas för att få en att dra tummarna ur :o(.. Men men.. Får nog åka hem till kära mammsen o pappsen ikväll..

Vi ska ju ut o äta o kolla på Bio imorn så kommer inte hinna träffa dem innan de åker iväg :o(.. Så det får nog bli i kväll :o)..

Nehepp, dags för lunch tycker jag då allt ;oP..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar