torsdag 9 december 2010

Börjar falla på plats...

Sakta men säkert så känner jag att paniken jag kände för några dagar sedan ebba ut..

Nyår är fixat, samma dag som jag skrev att jag ville skita i det hela så låg det en inbjudan i brevlådan när vi kom hem Ler.. Så Nyår = Bokat Fest

Spjälsängen är bokad och Pecke kommer hämta den i helgen åt oss Ler med öppen mun.. Så innan jul kommer vi få hem den Ler med tungan..

Så i mellandagarna kanske vi får i ordning i barnrummet samt i källaren Rullar runt på golvet och skrattar..

Så det enda som finns ikvar är att fixa i ordning allting till Julafton Besviken, planera maten, sista pyntningen..

Hunny får bannemej fixa fönsterbrädan till sovrummet nu innan helgen! Ja, nu är de bestämt, imorn efter jobbet SKA vi hämta ut en fönsterbräda o metallister till hallen på NYBE Blinkar..

Hoppas innerligt att den energi jag känner idag håller i sig till ikväll så det blir att jag tar tag i några av de saker som verkligen behövs här hemma, bland annat måste jag ta tag i alla min kläder, Hunny har tvättat en massa o jag får aldrig tummarna ur r**en och lägga var sak på sin plats Generat leende..

Så simpelt men så jobbigt o framför allt tråkigt, men sen när man väl gjort det känns allting kanon o man är nöjd över sig själv vad man har gjort Cool..

I eftermiddag är det först sjukgymnasten vid 14.00, sen blir det ett litet besök hos kusin vitamin A-L som jag aldrig har hälsat på sedan de flyttade in i deras hus, o de var inte igår de flyttade in där om man säger som så Generat leende.. Kör förbi där varje gång vi ska handla eller besöka Crille, men men.. MAn måste bryta sina vanor för att något sådant här blir gjort ;o)..

Sen får man hoppas på att lite nytta blir gjort ikväll, inget vettigt på tv förens kl 21.00.. Så jag ska bannemej inte bli sittandes i soffan efter maten ikväll, fast ska jag vara ärlig.. Har inte kunnat sitta i soffan o äta de 2 senaste kvällarna, går inte svälja maten n är man måste luta sig så mkt Förvirrad.. Så har parkerat mig vid matsalsbordet istället Blinkar..

Jupp, nu är det bestämt, o imorn får ni se om jag lyckades hålla mitt ord.. Inget tv-tittande förens vid 21.00, MÅSTE göra lite nytta först!!.. Röja upp i köket o sortera kläder, eventuellt börja plocka lite i blivande gästrummet i källaren..

Over And Out 4 now..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar