måndag 6 december 2010

Oj oj oj..

Nu har ännu en helg gått..

Alla dagar bara försvinner!.. Snart jul o det är ännu massor ikvar att göra Förvirrad..

Helgen som kommer har vi tänkt att en gran ska ordnas, pyntas o göras klar.. Sen måste vi sätta oss ner o gå igenom vem som ska fixa vilken mat till julafton, julkorten måste postas, vårt sovrum ska en fönsterbräda fixas så jag kan advents/jul pynta lite där inne med o en gardin ska fixas..

Så jag håller tummarna benhårt att Hunny är domarledig hela helgen Flirt-man.. Som det ser ut just nu så är han det, men än är det flera dagar ikvar så det kan hända mkt.. Himlar med ögonen

På lördag är tanken att det ska bara bakdag hos ida.p Ler med öppen mun..

Sen inte nog med julen, sen kommer nyår Fest, kollat med lite folk om de e sugna på hitta på ngt men det verkar som väldigt många är livrädda för att boka upp ngt! Fyyy vad farligt ifall man lovar bort sig på något o något annat "bättre" dyker upp!!.. Ångande arg

Lite smått sugen på o skita o att försöka ordna något alls, för ingen annan verkar vilja ens svara på om de e intresserade.. De som svarade var de som har ordning o reda o redan ordnat/bokat upp sig till nyår.. Men men, ska inte ägna någon energi på det nu.. Julen först!..

Igår var en väldigt lugn söndag, Hunny Rött hjärta var hemma o vi var först hemma hos mammsen o pappsen o åt lite mitt på dagen, på eftermiddagen kom Pecke ut t oss på lite fika besök, sen på kvällen hade jag inte riktigt ro att ligga i soffan..

Tog mig ner i källaren o hämtade upp alla nappflaskor, nappar o matsaker som vi har inhandlar o förvarat där nere.. Så nu har alla de sakerna fått flytta in i sin låda i köket Ler, dock fortfarande i sin förpackningar, ska koka allting sen när det börjar bli dagen med stort D..

Sen packade jag upp täcke o kudde till vagnen, trädde på påslakan o pysslade lite, så sakerna luktar "hemma".. Pillade lite på några kläder men bestämde mig för att låta bli o vänta med det tills byrån vi ska ha är inhandlad.. Så kan man packa upp allt, tvätta det o sen lägga det på sin plats Ler..

Hittade en säng med igår som jag föll för, så får vi inte tag på den vi tänkt från början blir det nog denna, vill ha någon "annorlunda", inte någon IKEA säng som är så vanlig.. Gillar designen o att den är vit Blinkar.. Tycker ni om den? (den på bilden)..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar