lördag 8 januari 2011

Akuten

Igår kände jag att halsen blev värre, svårt o svälja o väldigt ont o enormt hes, samt att det var väldigt tungt att andas..

Så efter Hunny dömt färdigt ringde han åt mig in t Akuten bara för att kolla om det verkligen ska vara så i o med jag käkat penicillin sedan i tisdags..

Vilket de på akuten inte tyckte lät alls bra, så vi fick komma in med en gång, de tog blodtryck o massa blodprover, stack mig 3ggr då sköterskan tydligen inte träffade rätt, så idag är man blå o fin om armarna :o/..

Efter de analyserat proverna fick vi åka hem med en ny flaska hostmedicin som även vidgar luftrören.. Så jag ska fortsätta knapra mitt penicillin o alla andra piller/mediciner jag nu har..

Hoppas denna envisa influensa ger med sig nu bara, lite tröttsamt att inte må ok.. Fast en sak e positivt just nu, inga problem med att sova då medicinerna gör en väldigt trött ;o)..

O de nya blodproverna visade även att infektionen i kroppen är på väg åt rätt håll, så det är bara att fortsätta o hoppas allt försvinner ur kroppen nu..

Nu ska jag sova en stund, Grannfest ikväll, vilket jag inte vill missa!.. Så en powernap på nån timme innan de e dags att göra sig i ordning..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar