fredag 5 november 2010

Bakade lite igår..

Igår hade vi lite fika besök av Martin N, syster A o hennes J..

Passade på att ha dem som försökskaniner till två nya recept rulltårta och bullar..

Rulltårtan var mjuk pepparkaka med en saffransfyllning o bullarna hade jag i hallonsynt o vaniljkräm..

Rulltårtan var helt ok, mäktig o lite syrlig, syster A tog flera bitar och tog även med sig några till att bjuda på jobbet idag ;o)..

Bullarna blev kalas bra, kommer jag absolut göra fler ggr, lätta att göra med.. Slapp krabba med en massa jäsningstid o sådant, sen kan man ju ha vad som helst i dem som fyllning :o)..

Ikväll blir en lugn kväll, tänkt pyssla om mig själv med att färga håret, fixa naglar o sådant ;o).. Hunny ska in t Älmhult o döma så han är hemma i vettig tid ikväll :o)..

Imorn åker Hunny till Jönköping på förmiddagen sen ska de vidare till Vrigstad för domarmöte, sen stannar han ikvar i Tenhult hos Putte då de ska döma på söndag, jag tänkte passa på att åka till Ida.p o umgås lite :o).. På kvällen är det Halloween gille på Wärkstan som jag tänkt gå på ;o).. Se hur länge man orkar vara där o hur länge Knodden accepterar musiken ;o)..

Söndag är en oplanerad dag ;o).. Hunny kommer inte hem förens sent då han ska till Oskarhamn i döma.. Så få se vad man hittar på, hoppas på energin finns så man kan göra något vettigt ;o)..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar