torsdag 25 november 2010

Doft nojja??..

Sitter o funderar på om man kan doft nojja när man är gravid?..

När jag kröp tillbaka i sängen efter att ha varit uppe för 2´a ggr inatt för att besöka toa så kliade det i näsan, fick för mig att min hand luktade kattpiss!!.. Sjuk

Ändå hade jag ju redan tvättat händerna för typ 30sek sedan Tänker..

Började sniffa förbrilt på täcket, kuddarna o mina sovkläder, sniffade åter på handen o den luktade JÄTTE mkt!!.. Gick upp o tvättade händerna en gång till, EXTRA noga.. Men ena handel luktade fortfarande illa!..

Gick tillbaka till sängen då jag bannade mig själv att jag bara var löjlig nu!.. Kom o tänka på att lilla Vera har demonstrerat att lådan inte varit tillräckligt ren nån gång genom att pissa på täcket i sängen..

Började åter igen sniffa på allt, till o med Hunnys kuddar Generat leende.. Fattade inte varför just bara ena handen luktade, fick för mig att på ett litet litet ställe på en av mina kuddar luktade det lite svagt kattpiss, hur det nu kan göra det Förvirrad..

Kravlade mig än en gång ur sängen o gick in på toa med kudden i släptåg.. Plockade av örngottet för att se om jag kunde hitta någon fläck.. Såg inget men inbillade mig fortfarande att den luktade.. Slängde den o örngottet i tvättkorgen, tvättade händerna men Hunny´s parfymerade duschtvål och smörjde in dem sedan noggrant med parfymerad hudkräm..

Stapplade in i sovrummet igen o kröp ner under täcket, sniffade på handen, luktade den fortfarande inte lite illa?.. Nä nu få jag väl ändå ge mig tänkte jag!!.. Stoppade handen under täcket, sniffade lite på kudden, luktade inget o försökte somna..

10 min varade det, sen kom Vera upp i sängen o var så igentäppt i nosen att det visslade om henne när hon andades, kollade på klockan o den var "bara" 03.58, hade inte hjärta att låta henne vara igentäppt fram till kl 6.. Så upp igen o in på toa, baddade nosen tills allt lossnat o sen sprayade jag henne med nässpray, mentol fick hon Djävul.. Tänkte det kunde rensa riktigt i lilla nosen..

Gick o lade mig, fick äntligen sova då varken handen eller kudden luktade illa Blinkar..

Få se ikväll om kudden som ligger i tvättkorgen verkligen luktar illa Tänker, något säger mig att den inte gör det Blinkar..

2 kommentarer:

  1. Jag kände oxå konstiga lukter, fråga magnus. Han hade en parfym som luktade såå gott, men när jag blev gravid med Flisan så luktade den såå illa så jag kunde spy. Så saker o ting luktar lite konstigt när man är gravid.

    SvaraRadera
  2. Doftnojjan hör liksom till tydligen.. jag hade också det... och smakerna sen, vad det ändras.. ajg som älskade taco, gillade det ine alls under min graviditet...

    SvaraRadera