onsdag 24 november 2010

Hoppsan!..

Kikade precis på en annons på hemnet.se .. En vän ska sälja sitt hus o man är ju såklart nyfiken o se bilderna, vet att de har renoverat en hel del, nytt tak, kök o badrum bland annat.. sådana dyra saker..

När jag läste en ekonomiska infon blev jag fundersam, det huset är bara taxerat till 248 000kr.. Det ligger i ett samhälle som ligger närmre in till byn än vad vi har.. Men nu när vi värderade om vårt hus då vi oxå renoverat en hel del, fick vi en taxering på 950 000kr.. Visst vårat är något större men hur kan det vara sådan skillnad??..

Så klart är jag glad för det, det gynnar ju oss, men ändå.. Trodde vi som bor på "landet" har mkt lägre taxerade hus även om de var i bra skick.. Men tydligen börjar husen på landsbygden bli värdefulla Ler med öppen mun..

Aja, tråkigt att de ska sälja, men kul för oss att vårt hus "snart" är klart och fick en helt ok taxering ändå Blinkar.. Nu ska jag avslute det sista o bege mig hemåt..

Over and Out!..


1 kommentar:

  1. Taxering och säljvärdet på hus är inte samma sak. Taxeringsvärdet har med hur mkt skatt man ska/skulle betala. Kram på dig vännen!

    SvaraRadera