tisdag 23 november 2010

Slask o planering..

Ja då var det lite snö på marken åter igen, dock försvinner den lika snabbt :o(.. Vilket resulterar till slask o blött!!.. Så idag blev jag påmind att ta tag i inköpet av nya stövlar :o(..

Får väl se när tid o pengar finns till det.. Ska gå igenom alla våra gamla skor som ligger nedpackade i källaren o se om man har turen att hitta ett par bortglömda stövlar som passar ;oP..

Hoppas kan man ju alltid :o)..

Så hoppas denna dagen rullar på snabbt, vaknar till tråkigt väder, känner av ryggen o höfterna, sen när man kom ner till jobbet o skulle packa upp mina matlådor, hade den med lunchen tdligen läckt ut en massa sås i väskan :o(.. Svor en liten ramsa sen var det bara att börja torka, hade för en gångs skull sådan tur att inget värdefullt fördärvades, endast ett papper o plånboken som blivit kladdig.. Mobilen o andra viktiga papper klarade sig :o).. Tur papperna jag fått av BM om min blodgrupp mm ligger i en plastficka ;o)..

Igår blev jag påmind om varför min INTE ska äta något innan man klär på sig, då magen börjar bli ivägen så pressas innehållet i magen upp när man böjer sig väldigt mkt framåt, tex när man tar på sig strumpor :o(.. Urk!.. Men men, stolt över mig sj att komma ihåg de i morse när jag klädde på mig ;o), då känns det som ett helt träningspass att klä på sig :o(..

Men men, det går ju över, för väl ta hjälp av Hunny när det börjar bli för jobbigt ;o)..

I varven mellan att jag väntar på att system ska uppdateras funderar jag på allt som måste göras nu framöver, julen framförallt.. Adventpyntande, julkort, julklapper, julgran (då vi för första gången någonsin måste köpa en), julmaten, nyårsafton, o sen allt omkring Knodden :oS..

Hmm, först ta tag i att adventpynta, vilket innebär att byta gardiner i vardagsrummet, fixa med stjärnor o stakar till alla rummen (hoppas på vi har så det räcker), till helgen ska det ju vara gjort, så det borde man väl hinna?.. Få be Hunny bära upp allt pynt så vi kan gå igenom vad vi har för något o vad vi saknar :o/..

Nehepp, nu vaknade datorn till liv så det är bäst att fortsätta vara flitig..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar