onsdag 17 november 2010

Irriterande..

F.d husägaren av vårt hus, det vill säga tanten som sålde det ringde för ca 1 timme sedan..

Undrade om vi inte fått brevet från hennes advokat, när jag informerade henne om att vi fått det men att ärendet ligger hos vårt försäkringsbolag just nu, så vi återkommer så fort vi fått höra något..

Samtalet avbryts, så jag ringer upp henne igen..

Då va det hon som lagt på, frågade hur vi kunde vara så elaka människor o göra detta mot en gammal människa som är sjuk o allt.
Hon drog upp en massa saker om att vi inte ska tro att fi får huset gratis för vi fick ju det så billigt och att vi absolut inte kommer få några pengar från henne..

Så nu har jag knåpat ihop ett litet brev där jag skrivit vad hon och jag sagt i samtalet samt gjort en "printscreen" i min telefon på samtalshistoriken så man ser vem som ringde vem och hur länge samtalet varade, kan kanske vara bra att ha om det nu bli något jurist mål..

Ska bara få tag på våran försäkring "gubbe" med o höra om han vill ha dokumentet eller om jag bara ska spara det så länge..
Vilket som så ska jag skriva ut det o lägga det i kuvertet som vi har hemma med massa papper från mäklaren, tanten och andra avtal o brev gällande badrummet, vilken soppa!!

Men men, hoppas på det löser sig nu snart, så klart hoppas man på till våran fördel ;o)..

Ne dags o fortsätta jobba..

2 kommentarer:

  1. Fan vilken kärring! Att hon aldrig ger sig alltså.. Hur är det annars? Alla frågar så mycket efter dig:) Kramar

    SvaraRadera
  2. Ta och spela in nästa samtal med henne.

    Brukar jag göra när vi ska ha kontakt med hantverkare och liknande saker. Så om det skulle bli snack så kan dom inta skyla ifrån sig.

    Kjell.

    SvaraRadera